Телекинет. 2020. 4(13)

telekinet.2020.4(13)cover

Телекинет. 2020. 4(13) | Telekinet. 2020. 4(13)
 
 
[Malaya E. R., Rumyantseva V. N. “Serrez vos rangs, qu’on se soutienne!” French revolutionary faience from the collection of Vsevolod Pudovkin in the State Central Film Museum]
АЛЕКСАНДР ПТУШКО — 120
[Dolgopiat E. O. “The dream of a Komsomol member, who was fond of Gulliver’s travels.” About the history of writing the script for the film “The New Gulliver”]
Спутницкая Н. Ю. «Пока он забьет гвоздь в декорацию…» Эксперименты А. Птушко в игровом кино 1940-х гг.
[Sputnitskaya N. Y. “While he will score a nail in the scenery…” Alexander Ptushko’s experiments in feature films of the 1940s.]
FILM&TELEVISION STUDIES | ЭКРАННЫЕ ИСКУССТВА И КОНТЕКСТ
Кураш А. П. Советская Россия и Габриэле Д’Аннунцио: критика республики Фьюме в газете «Avanti!» 1920 г.
[Kapterev S. K. American Version of the Soviet Documentary A Day of War (1942) and Soviet-American Cultural Contacts during World War II]
«ОБРАЗЫ ЭКРАННОЙ КУЛЬТУРЫ: КИНО, ТЕЛЕВИДЕНИЕ И НОВЫЕ МЕДИА». ЧАСТЬ I: СТАТЬИ ПО ИТОГАМ МЕЖДУНАРОДНОЙ НАУЧНОЙ ОНЛАЙН КОНФЕРЕНЦИИ, ПРОВЕДЕННОЙ В ГОСУДАРСТВЕННОМ ЦЕНТРАЛЬНОМ МУЗЕЕ КИНО 18 ДЕКАБРЯ 2020 Г.
[“IMAGES OF SCREEN CULTURE: CINEMA, TELEVISION AND THE NEW MEDIA”, THE INTERNATIONAL ONLINE CONFERENCE DECEMBER 18, 2020. PART I]
Шимонова Н. В. Образ женщины в советском кинематографе 1930-1960 гг.: проблема свободы воли и личностного выбора

[Shimonova N. V. The image of a woman in Soviet cinema of the 1930s‑1960s: the problem of freedom and personal choice]